Založ si blog

Amatérsky šport

Mnoho ľudí počas tohto náročného obdobia možno niekedy nemá čo robiť. Niektorí si možno povedia, zapnem si nejaký šport v televízii. Možno dávajú dobrý hokej, futbal, čokoľvek, čo sa volá profesionálny šport. Ja však chcem teraz rozprávať o amatérskom športe.

Od detstva ma naši viedli k športu. Začalo to karate a potom som prešiel na hokej. Mal som 5 rokov, keď mi ocko kúpil prvé korčule. Poviete si, prečo to nevyskúšať. Ako roky plynuli, plynul aj život a jednotlivé stupne štúdia. V hokeji som bol priemerný. Ani som nevynikal, ale ani som nebol celý čas na striedačke. Čo však musím nahlas povedať, je korupcia, teda na turnaji hrajú väčšinou deti „bohatých ockov“. Ale o tom potom. Ako prišiel maturitný ročník, stál som aj ja na križovatke, čo ďalej, či sa venovať športu v ktorom nevynikám profesionálne, alebo pôjdem skôr do amatérskych vôd. Rozhodol som sa pre možnosť B a dodnes to neľutujem.

Amatérsky šport mi dáva priestor a čas venovať sa aj iným záležitostiam v živote, ako čisto športu. Nevravím, že profesionálny šport nie je správny, naopak, obdivujem ľudí, ktorí ho robia, chcem tým len povedať, že dôležité je neprestať športovať, či už na tej amatérskej úrovni, alebo profesionálnej.

V súčasnosti som sa v oblasti amatérskeho športu dosť rozbehol a to doslova. Beh som spoznal počas štúdia na vysokej škole. Beh je amatérsky šport, ktorý napĺňa veľa ľudí. Kým neprišiel covid-19, absolvoval som mnoho súťaží. Práve tie súťaže sa dajú vnímať ako polo profesionálne. Od severných miest Európy, až po Plitvické jazerá, či „Veľké Jablko“. Aj takýto vie byť život amatérskeho športovca, ktorý súťaží pre radosť. Neskôr som prešiel z behu na triatlon a poviem vám, je to makačka. Ak máte všetky disciplíny dobré, máte vynikajúci čas v pretekoch a s tým prichádzajú aj umiestnenia. S jedlom rastie chuť a tak je to aj v amatérskom športe.

Na záver by som to zhrnul do niekoľkých slov. Šport mi pomohol prekonať rôzne prekážky a je skvelou formou oddychu spojenou s budovaním fyzickej kondície. Zvlášť v tejto dobe s množstvom informácií je akýmsi filtrom a povzbudením do každého dňa.

Konflikt na Ukrajine a povinné očkovanie

26.01.2022

Mraky sa pomaly nad východnou Európou zaťahujú, armády hlásia pripravenosť a mi tu ideme riešiť povinné očkovanie. Situácia je zlá. Ruská anexia Krymu v roku 2014 vyvolala na Ukrajine nepriateľské nálady. Ukrajinská armáda vzrástla o mnohých členov a momentálne sa všetka pozornosť sústreďuje na východnú hranicu s Ruskom a regióny Donbas a Doneck. Niekomu tu ide o [...]

Pandémia

19.11.2021

Sú to dva roky, odkedy bojujeme s vírusom. Vírusy vždy boli a budú súčasťou nášho sveta. Či už počítačové, alebo biologické. Teraz sa chcem venovať biologickým. Na začiatku pre údajný nový vírus sars-cov19 zaviedli pred dvoma rokmi lockdown. Zatiaľ som nezaregistroval informáciu, z čoho vlastne vírus vznikol. Občania sa báli, lebo sme nevedeli, s čím máme [...]

24 hodinové korčuľovanie

13.11.2020

Zima je moje najobľúbenejšie obdobie a to nie len preto, že môžem hrať hokej inde, ako na štadióne, ale aj pre korčuľovanie. Tento šport ma oslovil počas jednej zimnej olympiády, keď som pozeral voľné jazdy pretekárov. Ja som sa však rozhodol počas súťaže s názvom 24 hodinové korčuľovanie, urobiť čo najviac kilometrov na otvorenom štadióne, v Košiciach na Alejovej [...]

Petr Fiala

Vo Fialovej vláde nastala už ôsma zmena: kabinet má nového ministra pre vedu

16.05.2024 12:01, aktualizované: 12:14

Nového ministra Mareka Ženíška na Pražskom hrade do funkcie vymenoval český prezident Petr Pavel.

Príchod predstaviteľov Smeru na Bezpečnostnú radu.

Začala sa Bezpečnostná rada štátu, prišiel Pellegrini aj Čaputová. Fica by mal zastúpiť Kaliňák, Saková si zastala ochrankárov

16.05.2024 11:43, aktualizované: 11:51

Nateraz sa zdá, že premiérov stav je po päť hodinovej operácii brušnej dutiny stabilizovaný. Fica však má čakať ďalšia operácia - bedrového kĺbu.

pásmo gazy, výbuch, izrael

Hizballáh tvrdí, že vypálil viac ako 60 rakiet na územie Izraela

16.05.2024 11:40

Išlo údajne o reakciu na nočné letecké útoky izraelskej armády.

Čaputová, Pellegrini

Čaputová a Pellegrini vyzvali spoločne na upokojenie situácie a do paláca si volajú lídrov strán

16.05.2024 11:34, aktualizované: 11:59

Prezidentka a novozvolený prezident sa stretli v Prezidentskom paláci, kde prebrali situáciu po atentáte na premiéra Roberta Fica.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 6799x
Priemerná čítanosť článkov: 1360x

Autor blogu

Kategórie